Isnin, 10 Januari 2011

Susu Lebah Penawar Penyakit

Susu lebah adalah sejenis cecair pekat berwarna krim yang dihasilkan oleh lebah pekerja di dalam sarang. Kelenjar mereka mengeluarkan susu lebah, eksklusif untuk makanan ratu lebah. Susu lebah diberikan kepada anak lebah semasa tempoh pembesaran.


Semua anak lebah diberi susu lebah bercampur madu untuk tiga hari pertama. Mulai hari keempat, susu lebah hanya diberikan kepada seekor anak lebah yang bakal menjadi ratu. Ia akan membesar secara puratanya 40% kali ganda daripada lebah lain, kira-kira 50% lebih berat dan hidup 40 - 50 kali ganda lebih lama. Sepanjang hayatnya, ia akan bertelur dengan banyak, bersamaan dua kali ganda berat badannya, setiap hari.

Kebaikan Susu Lebah

*Susu lebah membekalkan unsur asas pembentukan tubuh manusia. Ianya dibekalkan untuk menjana sel, tisu, organ baru, membina kembali struktur tubuh yang rosak akibat faktor persekitaran dan penuaan.

*Mengurangkan simpton alahan pernafasan, pelindung kepada artritis dan kanser, membolehkan kelenjar dna otak berkomunikasi, menggiatkan otak untuk berfikir dan mengingati secara optimum.

*Mengukuhkan sistem pertahanan badan bagi mengelakkan penyakit yang mungkin memendekkan jangka usia sesorang.

*Pengambilan susu lebah secara terus sekurang-kurangnya selama 3 bulan dapat mengurangkan ketidakselesaan dengan cara membersihkan tubuh, meningkatkan peredaran darah dan membantu membuang sisa tubuh.

*Melengahkan proses penuaan dan mengekalkan keremajaan fizikal tubuh selama mungkin, keanjalan minda serta apungan psikik (mental / emosi).

*Menggalakkan peredaran darah, menambah nutrien dan oksigen untuk kulit dan membuang sisa.

*Meningkatkan aktiviti seksual lelaki dan wanita, melegakan simptom awal menopous, kesakitan haid, simptom-simptom premenstrual, kekejangan, keletihan dan kemurungan sewaktu hamil.

*Menghalang sesetengah bentuk kanser.

*Bertindak sebagai antibiotik semulajadi - memperkukuhkan pertahanan terhadap bakteria dan virus.

*Menurut ajaran Islam, perihal lebah dinyatakan di dalam Al-Quran (Surah An-Nahl Ayat 68 - 68) yang bermaksud: "Tuhanmu telah mewahyukan (mengilhamkan) kepada lebah : Hendaklah kamu membuat sarangmu di gunung-gunung , di pokok-pokok kayu dan pada apa-apa yang mereka jadikan atap.Kemudian makanlah daripada segala jenis bunga-bungaan dan buah-buahan serta turutlah jalan-jalan peraturan Tuhanmu yang diilhamkan dan dimudahkanNya kepadamu. Dengan itu , akan keluarlah minuman yang berlainan warnanya dari dalam badannya yang mengandungi penawar bagi manusia daripada berbagai-bagai jenis penyakit. Sesungguhnya pada demikian itu menjadi tanda (atas kekuasaan Allah) bagi kaum yang memikirkannya."

------------------------
Well3 Royal Honey adalah madu tulen yang diperolehi daripada bunga Japanese Pagoda, ia tidak mengandungi bahan penambah tiruan, pewarna tiruan, perisa tiruan dan bahan pengawet. Well3 Royal Honey asli, murni dan berzat.

Manfaat madu
  1. Menambah stamina
  2. Menyamankan sakit tekak dan melegakan batuk
  3. Memperbaiki masalah penghadaman seperti ketidakhadaman dan sembelit
  4. Mengurangkan keletihan dan menggalakkan tidur yang lena
  5. Anti-penuaan dan menggalakkan kesihatan kulit
  6. Sesuai sebagai pengganti gula
Pembungkusan:
950g/ 680ml sebotol
Harga : RM69.95
Hubungi: 014 606 9996

23 comments:

  1. nice info pasal susu lebah ni..mmg x tau pn...

    alam blogwalking sini dengan sukahati-nya.....Jemputlah singgah ke blog saya gak yer....

    Latest entry :
    Join Amazing Race Malaysia Style-Food Challenge sblm 12 January!!

    \^__^/

    BalasPadam
  2. nak susu....
    lebah tak maw...
    nanti die kasi sengat..=)

    BalasPadam
  3. byk khasiat madu lebah nie....thanx for sharing this information..:)

    BalasPadam
  4. nice info...tq...hebat ciptaan ALLAH swt.

    BalasPadam
  5. Bes-bes...tapi mana nak dapat susu lebah ni.. madu lebah asli pon sususah nak dapat skunk nih...susu lebah? xpernah dgr pon sebelum ni hihi...thanks for info.

    BalasPadam
  6. xpenah tau lak ada susu lebah.. madu lebah tau la

    BalasPadam
  7. ada jugak eh susu lebah? wow..

    BalasPadam
  8. wah..lebah ade susu eh..byk keistimewaan yg Tuhan cipta dari lebah ni..tapi cam ne nk dptkan susu lebah tu eh??

    BalasPadam
  9. salam, menarik sungguh info ni, mgkn satu alternatif bagi susu lembu utk sedikit masa lagi...

    BalasPadam
  10. wahh.. interesting.. :) xpnah tau pun pasal susu lebah..

    BalasPadam
  11. thanks atas atas perkongsian info yg sgt menarik ni

    BalasPadam
  12. baru beli susu madu gak! pertama kali rasa memang sangat sedap la pulak! hehhe..

    salam singgah jalan2.. kenal kenal.. kawan..kawan.. :)

    BalasPadam
  13. ermmm x pernah dgr pun b4 nie tentang produk susu lebah.selalunya pasal susu kambing.mcm2 kan skrg :)

    BalasPadam
  14. Banyak khasiatnya. Ternyata awek muda. hihi. Tak percaya, leh cuba...

    BalasPadam
  15. susu lebah? terima kasih bg info :)

    BalasPadam