Khamis, 15 September 2011

Buah-buahan

Assalamualaikum WBT,

Selamat malam semua? Ada satu cerita Buah-buahan ni versi Terengganu. Pada suatu hari... jeng jeng jeng!

Seorang adik yang agak sengau bertanya kepada abangnya yang baru  habis blajar kat universiti.

adik     : nbang, nalau nung nandai cu nung neri 10 nenis nbuah nmula nhuruf  "N"

abang   :okey , boleh aje, nenas,nangka,nona....(lama terfikir abang dia dah naik bosan nak melayan karenah adiknya yang pra siuman tu.

abang   : malaslah dik, abang tak tahulah. (muka dah separuh blur...)

adik     : nung ni nbang namanya nbaru nkeluar U, nbodoh nungguh nmung ni.

abang   : amboi amboi, sedap kate ke aku yek.. kalau adik pandai sangat. Acu kabor ke abang nama buah hok mula huruf  "N". Doh bijak sangat :P

adik     : nukan nusah npung. nung ndengar erk..nunian, nanggis, nangsat, nuku, nambai, nelapa, netik, nongkong, nambutan, nambu. Nandai dok aku nbang..(sambil tersengih)

Abang menepuk dahinya sambil menggeleng kepala. Terlupa pulak dia yang adiknya tu dah tahap kronik sengaunya...

Moral     : Bukan abang je pandai, adik lagi pandai tau!

17 comments:

  1. kahkahkah...kesian abg kene main2kan dgn si adik.~! ye, adik pong pandai se-level dgn abg yg belajar kat u. =P

    BalasPadam
  2. hehehehe....
    tokono juo abg eh...

    BalasPadam
  3. hahaha.. sabor je la abg bdk tu..

    BalasPadam
  4. haha..sabar je la adik lagi pandai dari abang kan..hee~

    BalasPadam
  5. Tak acilah adik dia tu ..hahahahaha

    BalasPadam
  6. uihhhh nangka, nanas adalah tang nambutan nulian tak ada adoiiii sengau tuuuu....

    adik lagi pandai dari abang tu

    buat pembaca blog kami
    firestartingautomobil.blogspot.com
    bukandoktorveterinar.blogspot.com
    Jom Terjah entry terbaru ??
    air balang kawin

    BalasPadam