Jumaat, 8 Mac 2013

Otak Sihat dan Kuat!

Era ke-21 menjadi saksi perkembangan pesat teknologi maklumat dan penekanan pada hasil dan keberkesanan. Daya pembelajaran yang tinggi, daya ingatan yang baik, kreativiti, fikiran yang jelas dan kepintaran adalah kunci untuk mengekalkan daya saing dan semua ini dapat tercapai melalui otak yang sihat dan cerdas. Justeru itu dalam era ini, menjaga kecerdasan otak adalah tanggungjawab sepanjang hayat.


5 Tips menguat dan menyihatkan otak di musim peperiksaan.

1. Selangi waktu ulangkaji dengan rehat yang sewajarnya.
Jangan lupa berehat di antara sesi ulangkaji anda. Mata dan otak memerlukan rehat juga. Pergilah berjalan-jalan, regangkan badan, atau apa-apa yang boleh memisahkan anda daripada buku untuk seketika.

2. Keluar dan segarkan diri.
Jangan berkurung di dalam bilik. Keluar dari rumah,nikmati keindahan alam sekitar, atau main sukan ringan. Sinar matahari dan senaman ringan akan mnyegarkan minda dan memperbaiki mood anda.

3. Makan yang sihat dan seimbang.
Diet yang seimbang terdiri daripada buah-buahan dan sayur-sayuran yang banyak dan kuantiti daging yang sederhana. Diet yang sihat memberikan khasiat kepada badan anda supaya ia berfungsi secara optimum.

4. Dapatkan tidur yang cukup.
Ini sangat penting kerana tidur yang mencukupi akan menyegarkan badan dan minda anda supaya anda boleh berfungsi dan mempunyai daya tumpuan yang lebih baik pada keesokan hari. Dapatkan tidur sekurang-kurangnya 7-8 jam.

5. Well3 Young Intelmax
Ambillah Young Intelmax, makanan otak yang unik untuk menguatkan otak anda supaya boleh berfungsi pada prestasi maksimum.

Sumber : CNI news


Well3 Young Intelmax adalah nutrien tambahan untuk menguatkan fungsi dan kecerdasan otak yang dihasilkan oleh Universiti Perubatan Cina, Beijing dengan gabungan beberapa institut perubatan di China berikutan kajian yang memakan masa 14 tahun. Kajian klinikal yang berlangsung selama 3 bulan di Universiti Perubatan Cina, Beijingke atas 80 kanak-kanak mendapati 90% daripada mereka menunjukkan kesan kecerdasan otak yang positif.

3 Ciri Keistimewaan Well3 Young Intelmax:

1. Ramuan semulajadi yang mempunyai nilai terapi dan berkhasiat.
Nutriennya diekstrak dengan menggunakan teknologi perubatan Barat yang membolehkan setiap tablet memberikan kesan 20 kali ganda ramuan aslinya, malah ia selamat dijadikan makanan kesihatan harian yang sesuai untuk semua golongan.

2. Semua nutrien keperluan otak dalam satu tablet.
Ia sarat dengan nutrien untuk menguatkan fungsi otak dan kecerdasan minda, menentang keletihan, menentang kekurangan oksigen, melancarkan pengaliran darah ke otak, mententeram dan melindungi saraf di samping mengawalatur hormon.

3. Keberkesanan tinggi.
kesan Well3 Young Intelmax dapat dirasai dalam masa yang singkat. Dengan dosej yang sesuai, kesannya dapat bertahan sepanjang hari malah lebih lama. Hasil gandingan keunggulan teknologi  Barat dan Timur ini melahirkan nutrien tambahan yang tiada gandingan.

3 Kesan Utama Well3 Young Intelmax:

1. Meningkatkan kecergasan otak
Bekalan darah dan oksigen yang mencukupi kepada otak membolehkan otak berfungsi dengan otak. Lily bulb, Jujube Seed, longan, hoelen dan glukosa berkhasiat melawan keletihan, meningkatkan daya tahan terhadap kekurangan oksigen, menambah bekalan darah ke otak dan meningkatkan paras tenaga dalam otak.
 
2. Meningkatkan daya tumpuan.
Lily bulb, Jujube Seed, dan Hoelen dapat menentang keletihan, meningkatkan daya tahan terhadap kekurangan oksigen, menenangkan minda dan saraf, meningkatkan daya tumpuan dan daya imunisasi.

3. Meningkatkan daya ingatan.
Mengandungi pelbagai asid amino, vitamin, mineral (fosforus, zat besi), asid linoleik, dan polisakarida yang berkhasiat untuk kesihatan otak. Ramuan ini berupaya meningkatkan paras sefalin, meransang aktiviti saraf otak, meningkatkan daya sensitiviti penerimaan isyarat dan penyimpanan daya ingatan dan keupayaan belajar.

Saranan pengambilan:
Kanak-kanak : 2 tablet sehari
Dewasa : 4 tablet sehari

Well3 Young Intelmax (30 tablet) : RM78.00 + RM10 (Penghantaran)
Well3 Young Intelmax (60 tablet) : RM150.00 + RM10 (Penghantaran) 
Jika berminat/ sebarang pertanyaan   : Hubungi 014-606 9996

0 comments:

Catat Ulasan